Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: History and Political Sciences

Advanced search

ISSUES OF SOCIAL AND ECONOMIC EFFICIENCY OF ELECTION CAMPAIGNS IN THE RUSSIAN FEDERATION

Abstract

The article presents the main approaches revealing the theoretical concept of an election campaign, as well as the types of election campaigns and possible options of assessing its efficiency. Along with economical and social results of election campaigns the authors pay special attention to the indicators of motivation of election campaigns participants. The authors draw a conclusion about the necessity to integrate the indicators of the election campaign efficiency.

About the Authors

L. . Sokolova
Moscow University of Finance and Law (MFUA)
Russian Federation


P. . Zolotarev
Moscow State University named after M.V.Lomonosov
Russian Federation


R. . Alekseyev
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Алексеев Р.А. Конституция Российской Федерации 1993 года: понятие, функции, свойства и сущность. // Вестник МГОУ. Серия «Юриспруденция». – 2013. – № 3.

2. Бизнес- планы. Полное справочное руководство. Под ред. И.П. Степнова. – М.: Лаборатория Базовых Знаний, 2001 – 240 с.

3. Винокуров Г.М. Эффективность и финансовая поддержка – основа стабильности и устойчивости сельскохозяйственного производства. – Иркутск: БГУЭП, 2008.

4. Добрынин В.А. Экономический эффект сельскохозяйственного производства в условиях перехода к рыночным отношениям. – М.: МСХА, 1994 г., – С. 368.

5. Долгоруков A.M. Стратегическое искусство: целеполагание в бизнесе, разработка стратагем, воплощение, – М.: ООО «1С-Паблишинг», 2004.

6. Пигу А.С. Экономическая теория благосостояния.: в 2-х томах Том I.: Пер. с англ. Вступ. ст. Г.Б. Хромушина ; Под общ. ред. С.П. Аукуционека. – М. : Прогресс, 1985 – 1985. – 512 с.

7. Соколова Л.С. Вопросы информационно-аналитического обеспечения социально-ориентированной модели управления эффективностью. // Интеграл. – 2011. – № 5(61).

8. Федорченко С.Н. Искусство политического менеджмента: Монография. – М.: ИИУ МГОУ. 2013. – 200 с.

9. Электронный ресурс URL http:// happierhuman.com/losada-ratio/(дата обращения 12.10.13)

10. Losada M. & Heaphy E. The role of positivity and connectivity in the performance of business teams: a nonlinear dynamics model // American Behavioral Scientist. – V. 47. 2004. – Р. 740.

11. Losada M. The complex dynamics of high performance teams // Mathematical and Computer Modelling. – V. 30. – 1999. Р.179.

12. Barton S. Chaos, self-organization, and psychology // American Psychologist, V. 49. – 1994. Р. 5.

13. Bélanger É. & Soroka S. Campaigns and the prediction of election outcomes: Can historical andcampaign-period prediction models be combined? // Electoral Studies. – V. 31. – 2012. – Р. 702.

14. Lv W. et al. Election campaign optimization algorithm // Procedia Computer Science. – V. 1. – 2012. Р. 1377.

15. Zolotarev P.S. The description of a fl ow back effect in a screw conveyor from the kinetic theory standpoint // Материалы докладов XVI Международной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых «Ломоносов» 13-18 апреля 2009 г. – М.: МГУ им. М.В. Ломоносова, – 2009. – С. 315-315. URL: (http://www. lomonosov-msu.ru/archive/Lomonosov_2009/23_14.pdf)


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5156 (Print)
ISSN 2949-5164 (Online)