TRANSFORMATION OF APPROACHES TO COVERAGE OF THE SECOND WORLD WAR IN RUSSIAN AND FOREIGN SCHOOL TEXTBOOKS
https://doi.org/10.18384/2310-676X-2020-3-33-41
Abstract
About the Authors
A. N. FuksRussian Federation
V. V. Kovrigin
Russian Federation
References
1. Алексашкина Л. Н. Школьные учебники истории: тенденции и перспективы // Преподавание истории и обществознания в школе. 2001. № 10. С. 28-34.
2. Замостьянов А. Н. Изменчивая Клио (Предназначение учебника истории: дискуссия продолжается) // Народное образование. 2004. № 6. С. 220-222.
3. Россия (1856-1917) и Германия (1871-1918): две империи в историографии и школьных учебниках: сборник статей. М.: МИРОС, 2017. 240 с.
4. Against bias and prejudice. The Council of Europe’s work on history teaching and history textbooks. Strasbourg: Council of Europe, 1995. 231 p.
5. Bergmann K., Bernlochner L., Brixius R. et al. Geschichte und Geschehen, A4: Geschichtliches Unterzichtswerk fuer die Sekundarstufe. Stuttgart: Klett, 2017. 298 S.
6. Browning C. R. Ganz normale Manner: Das Reserve-Polizeibataillon 101 und die “Endlosung” in Polen. Reinbeck, 1993. 321 S.
7. Das Deutsche Reich und der Zweite Weltkrieg. Stuttgart, 1983. 278 S.
8. Eubank K. The origins of World War II. N. Y., 1969. 345 p.
9. History teaching and the promotion of democratic values and tolerance: A handbook for teachers. Strasbourg: Council of Europe, 1996. 320 p.