Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: History and Political Sciences

Advanced search

POLITICAL ADVERTISING AS A COMPONENT OF POLITICAL TECHNOLOGIES: TERMINOLOGICAL ASPECT

Abstract

The article considers the problems of political advertising as a component of political technologies. The author focuses on the terminological aspect of the phenomenon of political advertising. The issues of political advertising definition are considered in the works of contemporary local authors — political scientists. The author analyzes the direct correlation between the theoretical and the terminological problems of the political advertising and its practical application in election campaigns and in the other forms of social and political life. The article proposes the generalized and integrated definition of political advertising which is based on the comlex approach to the Russian political process realities.

About the Author

A. . Shakhnovsky
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Генерозова Е.М. Особенности современной политической рекламы в России: автореф. дис.. канд. полит. наук. — Уфа, 2000. 21 с.

2. Евстафьев В.А., Пасютина Е.Э. История российской рекламы. - М.: ИМА-пресс, 2002. — 392 с.

3. Егорова-Гантман Е.В., Плешаков К.В. Политическая реклама - М.: Никколо М, 1999. — 240 с.

4. «Инструкция о порядке предоставления эфирного времени на каналах государственных телерадиокомпаний кандидатам на должность Президента Российской Федерации, избирательным объединениям, инициативным группам избирателей и публикации агитационных предвыборных материалов в периодических печатных изданиях», утвержденная Постановлением Центральной Избирательной комиссии Российской Федерации от 05.04.96 № 86/716-11. // Российская газета. 1996. 17 апр.

5. Лисовский С.Ф. Политическая реклама. - М.: ИВЦ «Маркетинг», 2000. — 256 с.

6. Морозова Е.Г. Политический рынок и политический маркетинг: концепции, модели, технологии. - М.: РОССПЭН, 1999. — 247 с.

7. Никитина Т.И. Роль рекламы в российском политическом маркетинге: автореф. дис.. канд. полит. наук. Казань, 2009. 24 с.

8. «Положение об информационных гарантиях в предвыборной агитации», утвержденное 29 октября 1993 года Указом Президента Российской Федерации от 29.10.1993 № 172 «Об информационных гарантиях для участников избирательной кампании 1993 года» // Российская газета. 1993. 30 окт.

9. Почепцов Г.Г. Профессия — имиджмейкер. Киев: Рефл-Бук, 1998. — 256 с.

10. Седова С.П. Политическая реклама в современном российском обществе: институциональные аспекты: дис.. канд. полит. наук. — М., 2006. — 174 с.

11. Федеральный Закон от 13.03. 2006 № 38-ФЗ «О рекламе» // Российская газета. 2006. 15 марта.

12. Федеральный закон Российской Федерации от 18.05. 2005 N 51-ФЗ «О выборах депутатов Государственной Думы Федерального Собрания Российской Федерации» // Российская газета. 2005. 24 мая

13. Шабарова Е.Б. Политическая реклама в России конца ХХ — начала ХХІ века: структура и проблемы эффективности: дис.. канд. полит. наук. — М., 2005. — 237 с.


Review

Views: 117


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5156 (Print)
ISSN 2949-5164 (Online)