Preview

Bulletin of the State University of Education. Series: History and Political Sciences

Advanced search

THE INSTITUTE OF POLITICAL IMAGE-MAKING: THEORETICAL ASPECTS OF FUNCTIONAL SUPPORT

https://doi.org/ 10.18384/2310-676X-2016-1-143-150

Abstract

The article presents the issues of functional support of image-making which can be the basis of the analysis of image positions of the leaders. The authors consider the following functions of the institution and structures of the image-making to be the most important: translational, mobilizing, integrative and lobbying ones. The importance of these functions realization is in qualitative representation of interests during the election campaign and in highlighting the actors’ activities: candidates, parties, acting politicians and incumbents. These actors effectiveness can be defined by an image construct which conceals the real influence of the given politician. Their image characteristics reveal their validity under various conditions (both positive and negative) of pre-election campaign, the implementation of the strategic provisions of the program and concrete political decisions.

About the Authors

Vadim V. Gaiduk
Bashkir State University
Russian Federation


Andrey S. Lukyantsev
Russian Society of Political Scientists in the Republic of Bashkortostan
Russian Federation


References

1. Абрамов А.В., Федорченко С.Н. Исследовательский проект «идеальная партия России» // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: История и политические науки. 2014. № 1. С. 122-124.

2. Бодрийяр Ж. Симулякры и симуляция. Тула: Тульский полиграфист, 2013. 204 с.

3. Гайдук В.В., Сулейманов А.Р. Политический тандем как инструментарий российской модернизации: смена декораций // Вестник БИСТ (Башкирского института социальных технологий). 2012. № 1 (13). С. 9-15.

4. Гайдук В.В, Сулейманов А.Р. Регион в системе обеспечения национальной безопасности России: дезинтеграционный потенциал // Вопросы национальных и федеративных отношений. 2014. № 2 (25). С. 59-68.

5. Лисовский С.Ф. Политическая реклама. М.: ИВЦ «Маркетинг», 2000. 256 с.

6. Лукъянцев А.С. Трендовые основы формирования имиджа политического лидера в федеративной России // Вестник БИСТ (Башкирского института социальных технологий). 2014. № 3 (24). С. 96-99.

7. Соколов А.В., Соколова А.В. Мобилизация в общественно-политических кампаниях // Власть. 2013. № 11. С. 55-56. ISSN 2072-8360 j Вестник МГОУ. Серия: История и политические науки I 2016 / № 1

8. Сумская В.В. Информационно-политическое лоббирование и институционализация лоббирования // Научные ведомости БелГУ Серия: История. Политология. Экономика. Информатика. 2014. № 1 (вып. 29). С. 162-168.

9. Фарнель Ж. Лоббирование: стратегии и техники вмешательства. М.: А-приор, 2009. 403 с.

10. Федорченко С.Н. Искусство политического менеджмента. М.: МГОУ, 2013. 200 с.


Review

Views: 95


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-5156 (Print)
ISSN 2949-5164 (Online)